Rabu, 1 Januari 2014

"Tutup Buku Lama Bukak Buku Baru"


بسم الله الرحمن الرحيم

Assalammualikum


Akhirnya tahun 2013 telah meninggalkan kita juga..
Perginya yang tak akan kembali, membawa bersama beribu kenangan pahit, manis suka dan duka... kini hanya menjadi sejarah dan kenangan yang mungkin akan kita kenang selagi hayat dikandung badan. :') 


JIWA akan sepi tanpa TEMAN
HATI akan mati tanpa IMAN
HARI ini adalah KENYATAAN
SEMALAM adalah KENANGAN
ESOK adalah IMPIAN
Sucikan HATI
Jernihkan PIKIRAN
Sambutlah Tahun Baru.

 
 
buka HATI dapat CINTA
buka TANGAN dapat PERSAHABATAN
buka MATA dapat PEMANDAGAN
buka HANDPHONE dapat PESAN
buka PESAN dapat UCAPAN
SELAMAT TAHUN BARU 2014

Kini kita akan mendapat sebuah dairi yang masih kosong
Bermulalah coretan kita diatasnya
Diari itu berjudul PERSAHABATAN dan Bab Pertama berjudul  
Selamat Tahun Baru Sahabat,
Sahabat, tahun telah berganti maafkan jika aku ada salah silap ditahun lama. Hari ini, mari kita perbaiki semuanya di tahun yang baru ini
Selamat Tahun baru 2014!

Ya Allah
Kau yang Maha Megetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan ketelanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhiratMu
Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu

Sekian, Salam Tahun Baru 2014 :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan