Sabtu, 24 September 2011

Andai Ku pergi dulu!!!

Assalammualaikum dan salam selam sejahtera,entah kenapa nak tlis tajuk ni,ermm, mtng2 lh tgh dngr radio hot fm pagi2 ni lagu sdih2 belaka, n terfikir pulk pasal mati..YaAllah panjangkn lah umur hamba mu ni,jauhkan lh diri hamba mu ini dr segala dosa,maksiat dan segala dosa2 besar atau kecil,,amin..

YaAllah ko selamatkan dan panjangkan umur makcik ku yg sudh 3 ari koma,,sesungguhnya ko maha menggetahui tetapi sekiranya ko ingin mengambil nyawanya,Kau ambillah dan janganlah Kau siksanya begini,kerana kami sekeluarga amat kasih terhadapnya.



Kisah aku:-
Entah kenapa beberapa ari ni,dr aku selalu memikirkan pasal mati,memikirkan macam mana keadaan aku mati dan dimana aku mati serta di sisi siapa akan aku menghembuskan nafas terakhir aku..wawawa,,,sedih dan takut bila fikir2kn..aku xnak mati!!!!!!!!!!

Setiap yg idup pasti akan merasai mati….i2 lh ungkapan sering kita dengar..
Wahai sahabatku,andai diri ini pergi dulu sebelum kamu,janganlah kamu sedih serta meratapi permergian aku ni,serta kamu ampunkan lah segala dosa2 yg telah kulakukan secara sengaja atau tidak sengaja,sesungguhnya kemaafan mu boleh menyelamat kan diri aku dr segala dosa yg bnyk!!!

Kini mungkin tiba masa aku pula menyusuri mereka yg telah menghadap Ilahi  terlebih dahulu..dan andai ini adalah warkah yg terakhir aku tulis,harap ia kekal dan sering kamu ingatttt..YaAllah Kau panjangkanlh umur ku ini dan tak sanggup pula berpisah bersama mereka yg ku sayangggg…

Cakap nak mati mmg semua x bersedia nk mati,tp kte mmg kna brsiap sedia utk "MATI"..dunia ni hnya lh tmpt peringgahan shj akhirat jua lh tempat yg kekal abadi...
 kini bygkan kalau jasad kita mula kaku,tdk bergerak lg,alangkah sedihnya dri ni,,roh kita melihat ramai ahli keluarga, sanak saudara,dan sahabt menangis meliht kita..hnya kita shja yg nmpk mereka..semua kenangan manis bersama mereka hnya tinggal kenangan shja,serta tiada lg kedengaran suara mereka lg..Kini ku pergi menghadap Ilahi.~
ingatlah mati selalu,kerana ia juga bolh mncecah dr melakukan pekara yg tak baek!!!

 SESUNGGUHNYA AKHLAKKU,
IBADAHKU,HIDUPKU,
DAN MATIKU HANYA UNTUK ALLAH.
~Sahabat maafkan lh dri ini~
 
Roh kuar dr bdn!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan